“Vzdelanie je základ”
V mesiac október 2022 sme začali v rámci realizácie projektovej aktivity č. 5 “Vzdelanie je základ” – vyučovacie hodiny po škole pre slabšie prospievajúcich žiakov” s realizáciu samotnej aktivity – 5 učiteliek z miestnej základnej školy začalo v rámci projektu doučovať po škole slabšie prospievajúcich žiakov. Na doučovaní sa podieľajú pani učiteľky: Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová a Mgr. Kucia Hovančíková.
Učiteľky pracujú v popoludňajších hodinách so slabšia prospievajúcimi deťmi spravidla v priestoroch komunitného centra. Tieto deti doma často nemajú priestorové možnosti pre prípravu na vyučovanie. Absentuje tiež u nich podpora rodičov v domácom prostredí.
Aktivita bude v spolupráci so Základnou školou, ktorá poskytuje informácie o žiakoch, pre ktoré je táto služba potrebná. Služba je doplnkom domácej prípravy. Doučovania sa občas zúčastňujú aj rodičia, ktorí sa postupne učia pracovať s deťmi pri príprave na vyučovanie.
V rámci projektu boli obstarané aj základné učebné pomôcky pre realizáciu doučovania.
Doučovanie bude prebiehať v rozsahu 2 hodiny denne počas pracovných dní.
“Vzdelanie je základ” – úspešne absolvované
Takmer počas celej realizácie projektu – v období od októbra 2022 do apríla 2024 boli realizované učiteľkami Základnej školy Pečovská Nová Ves vyučovacie hodiny po škole pre slabšie prospievajúcich žiakov. V popoludňajších hodinách pracovali učiteľky Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová a Mgr. Kucia Hovančíková s menej prospievajúcimi žiakmi zväčša z marginalizovanej rómskej komunity. Vzhľadom na to, že sa jednalo u čiteľky miestnej ZŠ, ktoré poznali dokonale situáciu žiakov, bolo jednoduché vytipovať žiakov, ktorý tento prístup najviac potrebujú. Jednalo sa o žiakov, ktorí doma nemajú vytvorené vhodné podmienky pre vyučovanie a domáca príprava u nich nepripadá do úvahy. Okram učiva ZŠ sa v rámci popoludňajších hodín pracovalo na budovaní komunikačných zručností. HOdiny boli spestrené tvorivými aktivitami, či spoločnými výletmi – najmä v období prázdnin.
Výsledkom spoločnej práce je zlepšenie prospechu žiakov z cieľovej skupiny a zlepšenie ich komunikačných zručností. Žiaci nie len ževedia viac, el hlavne sa vedia ozvať a svoje vedomosti na bežných hodinách aj odprezentovať.
“Education is the foundation”
In the month of October 2022, we started as part of the implementation of project activity no. 5 “Education is the foundation” – lessons after school for less successful pupils” with the implementation of the activity itself – 5 female teachers from a local elementary school started tutoring less successful pupils after school as part of the project. The following teachers participate in tutoring: Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová and Mgr. Kucia Hovančíková.
The teachers work in the afternoons with less successful children, usually in the premises of the community center. These children often do not have spatial possibilities at home for preparing for classes. They also lack parental support at home.
The activity will be in cooperation with the Elementary School, which provides information about the students for whom this service is needed. The service is a supplement to home preparation. Sometimes parents also participate in tutoring, who gradually learn to work with children in preparation for classes.
As part of the project, basic teaching aids for the implementation of tutoring were also procured.
Tutoring will take place for 2 hours a day on weekdays.
“Education is the foundation” – successfully completed
Almost during the entire implementation of the project – in the period from October 2022 to April 2024, the teachers of the Pečovská Nová Ves Elementary School conducted after-school classes for less successful students. In the afternoon, teachers Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová and Mgr. Kucia Hovančíková with less successful pupils, mostly from the marginalized Roma community. Considering the fact that it was a local elementary school reader who knew the students’ situation perfectly, it was easy to pick out the students who need this approach the most. These were students who do not have suitable conditions for teaching at home, and home preparation is not an option for them. In addition to the elementary school curriculum, in the afternoon hours, work was done on building communication skills. The hours were varied with creative activities or joint trips – especially during the holidays.
The result of joint work is an improvement in the performance of pupils from the target group and an improvement in their communication skills. Pupils not only know more, but most importantly, they can speak up and present their knowledge in regular classes.