“Vzdelanie je základ”
V mesiac október 2022 sme začali v rámci realizácie projektovej aktivity č. 5 “Vzdelanie je základ” – vyučovacie hodiny po škole pre slabšie prospievajúcich žiakov” s realizáciu samotnej aktivity – 5 učiteliek z miestnej základnej školy začalo v rámci projektu doučovať po škole slabšie prospievajúcich žiakov. Na doučovaní sa podieľajú pani učiteľky: Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová a Mgr. Kucia Hovančíková.
Učiteľky pracujú v popoludňajších hodinách so slabšia prospievajúcimi deťmi spravidla v priestoroch komunitného centra. Tieto deti doma často nemajú priestorové možnosti pre prípravu na vyučovanie. Absentuje tiež u nich podpora rodičov v domácom prostredí.
Aktivita bude v spolupráci so Základnou školou, ktorá poskytuje informácie o žiakoch, pre ktoré je táto služba potrebná. Služba je doplnkom domácej prípravy. Doučovania sa občas zúčastňujú aj rodičia, ktorí sa postupne učia pracovať s deťmi pri príprave na vyučovanie.
V rámci projektu boli obstarané aj základné učebné pomôcky pre realizáciu doučovania.
Doučovanie bude prebiehať v rozsahu 2 hodiny denne počas pracovných dní.
“Vzdelanie je základ” – úspešne absolvované
Takmer počas celej realizácie projektu – v období od októbra 2022 do apríla 2024 boli realizované učiteľkami Základnej školy Pečovská Nová Ves vyučovacie hodiny po škole pre slabšie prospievajúcich žiakov. V popoludňajších hodinách pracovali učiteľky Mgr. Jana Vančišínová, Ing. Lýdia Mizeráková, Mgr. Anna Kallová, Mgr. Oľga Dujavová a Mgr. Kucia Hovančíková s menej prospievajúcimi žiakmi zväčša z marginalizovanej rómskej komunity. Vzhľadom na to, že sa jednalo u čiteľky miestnej ZŠ, ktoré poznali dokonale situáciu žiakov, bolo jednoduché vytipovať žiakov, ktorý tento prístup najviac potrebujú. Jednalo sa o žiakov, ktorí doma nemajú vytvorené vhodné podmienky pre vyučovanie a domáca príprava u nich nepripadá do úvahy. Okram učiva ZŠ sa v rámci popoludňajších hodín pracovalo na budovaní komunikačných zručností. HOdiny boli spestrené tvorivými aktivitami, či spoločnými výletmi – najmä v období prázdnin.
Výsledkom spoločnej práce je zlepšenie prospechu žiakov z cieľovej skupiny a zlepšenie ich komunikačných zručností. Žiaci nie len ževedia viac, el hlavne sa vedia ozvať a svoje vedomosti na bežných hodinách aj odprezentovať.